Safari Njema - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Michelle Peperstraten - WaarBenJij.nu Safari Njema - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Michelle Peperstraten - WaarBenJij.nu

Safari Njema

Blijf op de hoogte en volg Michelle

23 December 2016 | Tanzania, Moshi

Zo.

Dat waren me wel een paar weken.
Op 5 december namen wij afscheid van het mooie Sengerema, waar we veel mooie ervaringen hebben opgedaan en veel lieve mensen hebben leren kennen.
Het afscheid was wel even verdrietig, maar we zijn dankbaar voor de fantastische tijd die we daar gehad hebben!

Tijd voor een nieuw hoofdstuk: safari!
Safari in Kiswahili betekent 'reis', en wat voor reis zou het worden!

We zijn met de 5 meiden uit Sengerema en Sumve (een andere vlakbij Mwanza gelegen plek waar ook Coassistenten zitten) en aanhang vertrokken op een 6 daagse safari door 4 verschillende National Parks, waarvan de meeste van jullie Serengeti wel zullen kennen (Lion king?). Adembenemend.
Alle parken waren toch wel heel anders, en wat hebben we veel geluk gehad met al het moois wat we gezien hebben! The Big 5, maar nog zoveel meer.. foto's volgen.

Na deze gezellige week met deze groep was het tijd ieder een eigen weg te gaan. Samen met Martine en haar vriend Niko hebben we Mount Meru beklommen, 4566m, de 5e hoogste berg van Africa. Een uniek, onvergetelijk avontuur. De tocht was zwaar, het uitzicht schitterend en al het bloed-zweet-tranen zeker waard!

Na een kort momentje rust (lees, met Bridget Jones film op de tablet en een zak chips ernaast), vertrokken Martine en ik met Flying Medical Service. Een kleine stichting die met een mini mini mini vliegtuigje medische hulp verleent aan afgelegen gebieden en haar inwoners. Heel erg vet om vanuit de lucht uit te kijken over de Tanzaniaanse vlaktes, en ja, zelfs een groep giraffen weg te zien draven! Wij hebben 3 dagen in een lemen/houten hutje zwangerschapscontroles gedaan bij vrouwen van het Maasai volk (misschien wel bekend van de kleurige omwikkelkleden en vele sieraden).

Wauw.

Dat is al een indrukwekkend avontuur so far. En het is nog niet over...

We zijn nu in Moshi, waar we oa een Coffee farm hebben bezocht en vertrekken morgen naar Lushoto, gelegen in de mooie Usambara Mountains, waar we ook Kerst zullen doorbrengen.

Daarna reizen we verder naar het zuidoosten en zullen eindigen op Zanzibar. Chillen met onze billen bloot, melk uit een kokosnoot.. you name it.

Aan alle lieve vrienden en familie,

hele fijne kerstdagen en alvast een gelukkig 2017 gewenst!!

Warme groetjes uit Tanzania
??????????????